Sunday, March 5, 2017

HOLA ESPAÑA // työharjoittelu Espanjassa!

Hola hola todo amigos, que tal?! Bienvenidos!

Okei, en tiedä onko kirjoitettu oikein mutta moi kaikille. Kirjoitin tämän espanjaksi koska OLEN ESPANJASSA.

Miten??

En minä tiedä. Tai tiedän, lentokone toi minut tänne.

Se kaikki tuli taas aika nopeasti että tulin tänne. Joskus joulukuussa päättin että kysyisin ihmisiltä, ketä asua täällä ja ovat töissä täällä, että miten täällä elämä menee. Mietisin että koska täällä on paljon suomalisia, he ehkä haluaisivat myös kampaajaa kenelle olisi parempi selittää mitä he haluavat. No sitten vähän aikaa myöhemmin löysinkin aika paljon kampaamoja eli täällä on jo niitä aika paljon mutta +1 ei olisi koskaan liikaa.
Eli kysyin että miten täällä kaikki menee, elämä, työt. Onko vaikea etsiä töitä täällä alalla ja mistä minä voisin kysyä... ja "tai ehkä teillä olisi vapa paikkaa syksyn alusta missä minä voisin aloittaa..." ja näin mä löysin Katin,
Hän oli tulossa just silloin Suomeen eli kävin myös Lahdessa puhumassa hänen kanssa että ehkä voisin tulla hänen kampaamon töihin koulun jälkeen. Puhuttiin kaikkea mitä olin kysynyt sähköpostissa ja yhtäkkiä tuli mieleen että minulla on myös 1 työharjoittelu jäljellä mitä voisin tehdä hänen kampaamossa. Että jos tykkään ja näen miten menee asiakaiten kanssa, voisin ehkä tulla sitten takaisin tänne syksyllä. Totta kai hän sanoi että pääsen tänne ja täällä mä nyt kuitenkin olenkin.

Salon Cristal.

Cristal on pieni kampaamo Los Boliches kaupunginosassa, 5 minuttia mun asunnosta. Siellä on töissä Kati - kampaaja, sitten Ritva - erikkoiskosmettologi-hoitaja, Elisabeth - kosmetologi ja Moonika - kynsitaiteilija, ja minä.


Olimme laittaneet myös standin ulos mutta pari päivä myöhemmin tuli joku tärkeä ihminen sanomaan että ottaisimme pois koska se ei saisi olla siellä. Nyt on se pysynyt sisällä, ei halua ottaa riskejä eikä saada sakkoja. 






Kampaamo itse on aika pieni muta silti mahdumme tosi hyvin. Pienempi kynsipöytä on Elisabethin mutta hän ei käyttää sitä paljon, hän laittaa enemmän ripsiä. Isompi pöytä on Moonikan ja hän laittaa periaates aamusta iltaan kynsiä. 


Tommosia kuvia olen laittanut facebookin joka viikko tai joskus myös kaksi kertaa viikossa, mainostan paljon että saisin enemmän asiakaita. 




Täällä Fuengirolassa on myös kaksi tukkuu ja kävin niissä molemissa. Yksi on semmonen missä ei ole ollenkaan hintoja eli jos haluaisin tiedää jotain, täytyy aina kysyä. Täällä tukuissa voi käydä kaikki ihmiset mutta jos esim. minä menisin ja ostaisin jotain, minulla pitäisi olla kortti että olen kampaaja ja saan sitten kassasta alennusta. Toisille on vähän korkeammat hinnat. 
Toinen tukku oli minun mielestäni kivempi ( kuva) siellä olivat kaikki hinnat näkyvissä ihmisille ketkä eivät ole kampaajat ja niille ketkä ovat. 
Täällä on hinnat PALJON halvemmat kuin Suomessa. Mä itse mietin että miksi täytyy olla niin kallista kuin on Suomessa. Täällä on tuotteet halvempia ja ihmiset ovat onnellisia. 
Kuvassa on XP espanjalainen hiusväri ja 1 tuupi maksaa 2.33 euroa. Wellan tuupi oli 2 kertaa kallimpi eli kaikki värit olivat about 5 euroa. Myös XP 1 litra hapete on noin 4 euroa. WIN-WIN mutta me käytämme silti Cristalissa Wellaa. 


Mä pelkäsin aika paljon sitä että miten mä saan asiakaita koska en tiedä täällä kaupungillä yhtään ketää. Miten olisin voinut etsia ihmisia ja miksi he tulisivat just minulle.
Well, the funny thing is että 4 viikossa on ollut mul PALJON enemmän asiakaita ku mulla oli 8 viikossa silloin 1 työharjoittelussa kun olin Salossa. Joka päivä kun teen sitä duunii mietin että tykkään niin paljon tästä. Mun työkaverit ovat parhaita ja asiakkaat iloisia ihmisia. Aurinko paistaa ikkunoista sisään ja joskus on ongelma että on liian kuuma! 

Olen ottanut kuvia mun tehty töistä ja kaikki on ollut tyytyväisiä! 

















































Elämä yleensä on ihana!! Mulla on kotona tosi kylmä, usein viileämpi kuin ulkona koska tänne ei paista aurinkoa ja täällä on kivilattiat. Mutta ei se mitään. Olen kotona aina villasukissa ja villapaidassa. Ruoka on hyvä ja terveellisempi, ulkona syöminen on halpa. (Minulle kuin diabeetikolle on täällä paljon parempi kuin Suomessa, näen sen itse mun numeroista että täällä on helpompi olla kuin kylmässä, eli mun numerot on täällä tosi hyvät!! wooo!!) 




















Yep. Rakastan tätä elämää!!! :))))))))) 

No comments:

Post a Comment